Stuur ons een bericht

Wedden dat we goede ideeën hebben om jouw product, dienst of bedrijf beter te vermarkten? Of dat we kunnen helpen bij het automatiseren van je bedrijfsproces?

Stuur ons een bericht en binnen een werkdag heb je antwoord.

Anja

Bellen kan natuurlijk ook

Anja beantwoordt je vraag direct. En anders een van haar collega’s wel. Bel dus gerust naar 030 – 687 55 06.

Bel mij terug

Word teruggebeld door ons

Sjonic
Sjonic

Hoe zet ik data in om succesvoller te worden?

Ook jij kijkt ongetwijfeld weleens een serie of film op Netflix. In dat geval ontvang je vervolgens een lijst met aanbevolen series of films die speciaal voor jou geselecteerd zijn. Iedere keer als jij aan een nieuwe serie of film begint, wordt de lijst aangepast. Netflix doet dit door optimaal gebruik te maken van data. Tot zover vertellen we je vast niks nieuws. Maar dat jij dit type realtime data ook kunt gebruiken voor je bedrijf wist je misschien nog niet. Benieuwd hoe? Lees dan vooral verder.

Grote bedrijven gebruiken data al jaren om analyses uit te kunnen voeren. Kleine ondernemingen zijn vaak nog bang voor het gebruik van data óf weten niet precies hoe ze aan deze input kunnen komen. Laat staan dat een kleine ondernemer weet hoe en waarvoor hij data kan inzetten. Er is echter geen reden voor kleine bedrijven om bang te zijn voor het gebruik van data.

Gebruik data voor het schrijven van blogs
Het is geen rocket science, maar niet alle bedrijven weten dat ze data kunnen inzetten om mensen geïnteresseerd te houden in hun product of dienst. Hoe? Door de juiste content te produceren. Neem een blog. Met behulp van tools als Google AdWords bepaal je relatief eenvoudig op welke termen mensen zoeken in Google. Door veelgebruikte zoekwoorden in je blog te verwerken, is de kans groter dat de blog hoger in de Google-resultaten komt. Dit resulteert in meer lezers en daarmee aandacht voor ‘jouw verhaal’. Na het plaatsen van een blog kun je via Google Analytics kijken naar het aantal weergaven van de blog én heb je inzicht in waar deze bezoekers vandaan komen.

Het gebruik van data voor het optimaliseren van je website
Data biedt ook mogelijkheden voor het analyseren van een website. Hiermee kun je bijvoorbeeld bepalen waarom websitebezoekers op bepaalde pagina’s afhaken. En als je weet waarom, kun je deze pagina aanpassen en optimaliseren.

Ben je benieuwd hoe je met data je website kunt optimaliseren? Neem dan contact op met Malou via malou@sjonic.nl of bel naar 030 687 55 06. Malou geeft je graag een rondleiding door Google Analytics.

Meer blogitems

Je kan nog even doorlezen.

Wat heb jij nodig om je website te verbeteren?

Iedere website heeft een of meerdere funnels die leidt/leiden naar een doel op de website. Een doel wordt in de online marketing ook wel een conversie genoemd. Denk hierbij aan een inschrijving voor een nieuwsbrief, het invullen van het contactformulier of een bestelling van een product. Er zijn diverse tools om conversies te kunnen meten (en te verhogen). We zetten de belangrijkste voor je op een rijtje.

Track & Trace-systeem voor de logistieke sector

Voor Dijkstra Logistiek in Lopik realiseerde Sjonic een Track & Trace-systeem dat uitblinkt in gebruiksgemak.

Marketing stage voor Sjonic-startup

Voor een nieuwe online tool voor retail en horeca zoekt Sjonic een stagiair marketing. In deze functie kijk je naar bestedingen in de horeca- en retailsector en denk je mee over hoe we ons concept zo snel en goed mogelijk bij onze doelgroep kunnen presenteren. 

Ga eens op de stoel van je klant zitten

Misschien wel onze belangrijkste tip: kijk écht eens door de ogen van een bezoeker naar je site.

Zorg voor een video met het juiste verhaal. Sjonic helpt.

De verwachting is dat binnen nu en vijf jaar op driekwart van de websites een video is te bekijken. 

Wij zijn gecertificeerd Google-Partner