Gratis webscan?

Ontvang GRATIS 10 tips & tricks om het succes van je website te vergroten!

Vraag aan

Benieuwd hoe je het online doet?

Ontvang GRATIS 10 tips & tricks om het succes van je website te vergroten!

  • Kosteloos en vrijblijvend
  • Tips over design
  • Mogelijke tekstverbeteringen
  • Conversieverhogende elementen
  • Werking op verschillende devices
  • Zoekmachine-optimalisatie

Gratis Sjonic sitescan?

Vul het formulier in en je ontvangt het GRATIS rapport met 10 tips & tricks binnen 5 werkdagen.

Stuur ons een bericht

Wedden dat we goede ideeën hebben om jouw product, dienst of bedrijf beter te vermarkten? Of dat we kunnen helpen bij het automatiseren van je bedrijfsproces?

Stuur ons een bericht en binnen een werkdag heb je antwoord.

Anja

Bellen kan natuurlijk ook

Anja beantwoordt je vraag direct. En anders een van haar collega’s wel. Bel dus gerust naar 030 – 687 55 06.

Bel mij terug

Word teruggebeld door ons

Sjonic
Sjonic

Meer diepgang, WhatsApp-advertenties en revival van de podcast: online trends voor 2019

In een rap tempo werken we naar het einde van het jaar toe. Tijd om vooruit te kijken naar wat 2019 ons gaat brengen. Sjonic kijkt uiteraard vooral naar wat er op online vlak gebeurt. En dat is heel wat. Wat verwachten wij van komend jaar?

De eerste opvallende ontwikkeling is de steeds sterkere link tussen social media en e-commerce. Voorheen waren branding en bereik de belangrijkste doelen van bedrijven op bijvoorbeeld Facebook en Instagram. Dit verschuift steeds meer naar online verkoop. Niet voor niets hebben bijvoorbeeld Zalando en Adidas al e-commercefuncties toegevoegd aan hun social-kanalen. We verwachten dat deze ontwikkeling zich verder zal doorzetten.

Advertenties op WhatsApp

Niet veel mensen realiseren zich het, maar WhatsApp is eigenlijk ook een social media-kanaal. Ook dat kanaal wordt steeds commerciëler. WhatsApp heeft zijn deuren namelijk opengezet voor adverteerders onder het mom van ‘verbeteren van kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid’. Tja. Feit is dat Facebook data uit WhatsApp wil gaan gebruiken om betere advertentieprofielen op te bouwen. In eerste instantie alleen voor Apple-gebruikers, maar dat zal niet lang duren. Op zich was dit te verwachten toen Facebook in 2014 WhatsApp overnam voor bijna 22 miljard dollar. Dat geld moet toch terugverdiend worden. We wachten af of dit gevolgen heeft voor de populariteit van WhatsApp.

Alles via spraak

Een andere trend is de niet aflatende opkomst van spraak: zowel voor de besturing van apparaten als om ‘een verhaal te vertellen’. Het lijkt erop dat het in communicatieland weer gaat om het verhaal. Niet voor niets zijn podcasts opnieuw (sterk) in opkomst. Daarnaast is momenteel bijna een derde van de zoekopdrachten in Google een gesproken opdracht, onder andere via Siri. Door de introductie van slimme spraakapparaten voor thuis – denk aan Google Home – zal dit aandeel alleen maar groeien. Wij voorspellen dat we over een paar jaar allemaal zo’n spraakgestuurd apparaat op de keukentafel hebben staan. Denk je dat het zo’n vaart niet zal lopen? Dat dachten we allemaal een paar jaar geleden ook van de tablet…

Longreads

De volgende ontwikkeling doet ons communicatiehart sneller kloppen. Content wordt relevanter en beter, zo is de trend. Dit komt vooral voort uit het feit dat longform content (ook wel longread) effectiever blijkt te zijn dan korte marketingkreten. Logisch zul je denken, maar sla er maar eens een willekeurige website op na. Alles is vooral kort en krachtig. Vereiste voor longform is wel dat content betekenis moet hebben en authentiek is. Lastig te meten, maar feit is dat relevantie in content steeds belangrijker wordt.

Live video

De verwachting is dat in 2020 maar liefst 80 procent van al het internetverkeer gerelateerd is aan video. Live video zal de meeste traffic genereren. Onderzoek wijst dan ook uit dat tweederde van de marketeers verwacht dat video de belangrijkste component van hun contentmarketing zal worden. Video advertising zal dan ook nog meer aandacht krijgen dan nu.


20 procent meer sales


Gepersonaliseerde content is de volgende trend die we willen belichten. De kans is groot dat je binnenkort persoonlijk welkom wordt geheten op een website die je regelmatig bezoekt. Je krijgt dan aanbevelingen die passen bij jouw zoek- en klikgedrag. Een eng idee? Misschien wel, maar ook effectief. Personalised content geeft een salesboost van gemiddeld 20 procent. Bovendien blijkt dat meer dan de helft van de consumenten meer informatie over zichzelf wil afstaan in ruil voor gepersonaliseerde – en dus relevantere – content. Een ontwikkeling die dus niet zo snel zal stoppen.


Gradients en kleurentransities

Ook op designvlak zijn er uiteraard trends. Sinds 2016 zien we de gradient – subtiele overloop van kleuren in logo’s en in webdesigns – steeds meer terug. Vrijwel niemand had verwacht dat dit fenomeen zoveel aan populariteit zou (blijven) winnen, maar toch is het zo. Daarnaast verwachten we in 2019 ook veel kleurtransities terug te zien. Die twee lijken hetzelfde, maar een kleurtransitie heeft een duidelijke ‘harde’ lijn tussen kleuren, terwijl een gradient vervaagt en overloopt in de volgende kleur. Een goed voorbeeld van een partij die deze trend volgt is Spotify.

 

Uiteraard is dit slechts een greep uit de trends die in 2019 zullen komen en gaan (of blijven). Feit is dat er genoeg gebeurt. Wij hebben er zin in!


Bronnen:
Gartner
Firstpost.com
Frankwatching
Tweakers

Meer blogitems

Je kan nog even doorlezen.

Blijven scoren in Google? Zorg voor een mobiele website

Google gaat vanaf 20 april mobiel-vriendelijke websites hoger weergeven in de zoekresultaten. Test je hier je website.

Hoe scoor je meer kijkers voor je online video?

Online video is op dit moment een van de grootste trends. Dit kan echter uitlopen op een teleurstelling. Want je stopt je ziel en zaligheid – en een substantieel gedeelte van je marketingbudget – in de productie van een video en niemand bekijkt ‘m. Zes tips hoe je meer kijkers krijgt voor je video.

Nieuw Sjonic-label: kwalitatieve én betaalbare (bedrijfs)films

Sjonic is gestart met een nieuw label voor videoproducties. We vertellen jouw verhaal in video, zoals een bedrijfsfilm, uitlegvideo (met animaties) of korte filmpjes voor social media. 

Sjonic wint aanbesteding gemeente Utrecht

De gemeente Utrecht wil elektrisch vervoer binnen de gemeentegrenzen stimuleren. Doel is het verbeteren van de luchtkwaliteit, minder CO2-uitstoot en geluidsreductie van het verkeer. 

Marketing stage voor Sjonic-startup

Voor een nieuwe online tool voor retail en horeca zoekt Sjonic een stagiair marketing. In deze functie kijk je naar bestedingen in de horeca- en retailsector en denk je mee over hoe we ons concept zo snel en goed mogelijk bij onze doelgroep kunnen presenteren. 

Wij zijn gecertificeerd Google-Partner