Stuur ons een bericht

Wedden dat we goede ideeën hebben om jouw product, dienst of bedrijf beter te vermarkten? Of dat we kunnen helpen bij het automatiseren van je bedrijfsproces?

Stuur ons een bericht en binnen een werkdag heb je antwoord.

Anja

Bellen kan natuurlijk ook

Anja beantwoordt je vraag direct. En anders een van haar collega’s wel. Bel dus gerust naar 030 – 687 55 06.

Bel mij terug

Word teruggebeld door ons

Sjonic
Sjonic

Scrollen op websites: het mag weer

Lange tijd was het ‘verboden’ om websites te realiseren waarop bezoekers moeten scrollen. Die tijd is nu écht voorbij. Sterker nog, door de opkomst van kleinere schermen – denk aan tablets en smartphones – is het heel normaal dat bezoekers scrollen. En dat vinden ze helemaal niet erg, zo blijkt. 

Een van de belangrijkste redenen dat mensen scrollen niet erg vinden, is het (explosief) toegenomen gebruik van mobiele apparatuur. Mensen zijn gewoonweg gewend aan scrollen. Daar komt bij dat navigeren door een website door middel van scrollen met de muis of vinger (iets) sneller gaat dan klikken om een nieuwe pagina te openen. Op het wereldwijde web is elke (milli)seconde dat iets sneller gaat mooi meegenomen. Koren op de molen voor ‘scrollwebsites’. 

Scrollen zorgt ook voor meer interactie. Er is telkens wat nieuws te zien, wat – als je het goed aanpakt – de bezoeker nieuwsgierig maakt en houdt. Daar komt bij dat responsieve ontwerpen – wat Sjonic altijd doet bij de nieuwe generatie websites – gewoonweg beter werken als de bezoeker kan scrollen. Probeer maar eens vijf diensten te communiceren op losse pagina’s  op een smartphone. Bezoekers haken af en dat kan niet de bedoeling zijn. 

Meer weten over scrollen op websites? Lees dan dit (Engelstalige) artikel op Designmodo.com. 

Meer blogitems

Je kan nog even doorlezen.

Sjonic breidt uit: welkom Malou en Jochem!

Sjonic groeit. De afgelopen periode zijn er maar liefst twee nieuwe medewerkers bijgekomen. 

Eerste klantervaringen met Sjonic-CMS Sitekick

Eerder spraken we al over Sitekick, het zeer gebruiksvriendelijke eigen Content Management Systeem (CMS) van Sjonic. Inmiddels zijn de eerste websites live met dit systeem en de klantervaringen zijn vrijwel honderd procent positief. Daar zijn we uiteraard erg blij mee. 

E-mailnieuwsbrieven op een smartphone

Bijna 50 procent van alle e-mail wordt gelezen op een smartphone of tablet. Ons advies is dan ook om ervoor te zorgen dat je nieuwsbrief goed leesbaar is op een mobiel apparaat. 

Online kasten op maat verkopen: een succesverhaal

Hoe val ik als leverancier van kasten op maat op in een sterk concurrerende markt? Met die vraag klopte Bas van Olst aan bij Sjonic. Zijn website 123schuifdeuren.nl was vrijwel direct een groot succes. 

Sena haalt (nog) meer uit muziek met nieuwe website

Sena, dat nauw samenwerkt met Buma/Stemra, regelt de rechten van muzikanten en producenten. 

Wij zijn gecertificeerd Google-Partner