Stuur ons een bericht

Wedden dat we goede ideeën hebben om jouw product, dienst of bedrijf beter te vermarkten? Of dat we kunnen helpen bij het automatiseren van je bedrijfsproces?

Stuur ons een bericht en binnen een werkdag heb je antwoord.

Anja

Bellen kan natuurlijk ook

Anja beantwoordt je vraag direct. En anders een van haar collega’s wel. Bel dus gerust naar 030 – 687 55 06.

Bel mij terug

Word teruggebeld door ons

Sjonic
Sjonic

Sjonic in OnderNamen. Lezen!

OnderNamen is een netwerkclub voor ondernemers en Sjonic is lid van OnderNamen Lopikerwaard (waar IJsselstein onder valt). We bezoeken de netwerkbijeenkomsten trouw en lezen het magazine van A tot Z. De nieuwste editie heeft extra aandacht van ons, want er staat een artikel in over Sjonic. Hierin lees je hoe we sinds 2001 ons hebben ontwikkeld van internet-bureau naar bureau voor online marketing.

Het artikel:

Een website is hét belangrijkste communicatiemiddel om klanten te overtuigen om voor jou te kiezen en niet voor je concurrent. Sjonic heeft zich sinds de oprichting in 2001 ontwikkeld van websitebouwer tot bureau voor online communicatie. Met een team van marketingspecialiste, ontwerpers, programmeurs en een tekstschrijver realiseert Sjonic succesvolle websites. Het begint allemaal met een goed plan.

We zeggen wel eens: "Een website maken kan iedereen" zegt Sjon Sluys, oprichter van Sjonic. "Er zijn tools op de markt waarmee je binnen een paar dagen een website de lucht in hebt als je een beetje handig bent. Een succesvolle website sluit echter perfect aan op de behoeften van je potentiële klant: in tekst, ontwerp en techniek. Daarom is het belangrijk om eerst een goed plan te maken. Wat is het concept van de website, wat komt er op de homepage en vervolgpagina, welke beelden versterken je boodschap en welke techniek moet ontwikkeld worden?"

Ervaren tekstschrijver

In de wereld van online communicatie moet je continu jezelf ontwikkelen als bureau. De komst van Toon van Overbruggen twee jaar geleden zorgde voor een verdiepingsslag bij Sjonic. Naast mededirecteur is Toon tekstschrijver met ruim vijftien jaar ervaring. Hij heeft gewerkt voor grote merken, zoals LG Electronics, TomTom en Toyota, en zakelijke dienstverleners. Maar hij schrijft net zo makkelijk voor het mkb.

Doelgroepen in kaart brengen

"Ik heb geleerd om doelgroepen snel in kaart te brengen en de sterke punten van een bedrijf naar voren te laten komen", zegt Toon. "Tijdens een interview bepaal ik samen met de klant communicatieboodschappen, welke foto's het verhaal ondersteunen en wat de beste tone of voice is." Toon vertaalt het plan vervolgens in korte en krachtige website-teksten. "Uiteraard houd ik hierbij rekening met een goede vindbaarheid in zoekmachines."

Online marketingadvies

Anja Klever versterkt sinds ruim een half jaar het Sjonic-team. Anja heeft na twaalf jaar Rabobank, waar ze mkb-marketeer was, de switch gemaakt naar Sjonic. Ze kent het bedrijfsleven door en door en weet wat ondernemers drijft en welke uitdagingen ze hebben. "Bij Sjonic ben ik van offertefase tot oplevering en nazorg het aanspreekpunt voor klanten en adviseer over online marketing. Ik denk mee over de inzet van social media en zit periodiek met de klant om tafel om te kijken hoe we een website nog succesvoller kunnen maken."

De laatste ontwerptrends

Sjonic heeft creatieve ontwerpers in dienst. Zij kennen de laatste trends, maar zetten deze niet klakkeloos in. Sjon: "Creativiteit is belangrijk, maar moet het doel dienen. De website moet zo opgezet zijn dat bezoekers contact opnemen, een bestelling plaatsen of een andere actie ondernemen. Daarbij houden we uiteraard rekening met het feit dat mensen via verschillende apparaten internetten. De websites van Sjonic zijn dan ook goed te bekijken op een tablet of smartphone."

Zelf ondernemers

Sjon en Toon zijn zelf ondernemers en snappen dat een investering terugverdiend moet worden. "Het succes van een website bepaalt of de investering gerechtvaardigd is. Daarom stellen wij alles in het werk om dit succes mogelijk te maken", stelt Sjon. Toon vult aan: "We roepen bedrijven dan ook op om ons uit te dagen en te bellen voor een kennismaking."

Download het artikel

Meer blogitems

Je kan nog even doorlezen.

Wat we kunnen met de blockchain (de technologie achter Bitcoin)

Bitcoin en andere digitale valuta zijn misschien wel de grootste hype van dit moment. Media buitelen over elkaar heen om te vertellen over de successen (‘De eerste Bitcoin-miljardairs!’) en risico’s (‘Pas op: het is een bubble!’). De kans is dan ook klein dat je nog niks over cryptocurrency – want daar hebben we het over – hebt gehoord en je kent vast iemand die heeft geïnvesteerd. 

Sena haalt (nog) meer uit muziek met nieuwe website

Sena, dat nauw samenwerkt met Buma/Stemra, regelt de rechten van muzikanten en producenten. 

Verbeter je vindbaarheid in Google

Beter gevonden worden in Google is gemakkelijker dan je denkt. Je kunt dit (deels) zelf doen.

We're hiring: Online Marketing Consultant

Sjonic groeit verder en zoekt een Online Marketing Consultant! Steeds meer Sjonic-klanten zien het nut én de noodzaak in van online marketing. Van zoekmachine- en conversieoptimalisatie tot lead generatie en e-mailnieuwsbrieven; onze klanten worden hier graag in ondersteund. We zijn dan ook op zoek naar een ervaren (minimaal 3 jaar) en creatieve Online Marketing Consultant (32 a 40 uur per week). 

Kies het juiste lettertype

De keuze voor het juiste font of combinatie van fonts is bijna net zo belangrijk als mooie afbeeldingen. Ook lettertypes zijn trendafhankelijk. We zetten een paar trends op dit gebied voor je op een rijtje.

Wij zijn gecertificeerd Google-Partner