Stuur ons een bericht

Wedden dat we goede ideeën hebben om jouw product, dienst of bedrijf beter te vermarkten? Of dat we kunnen helpen bij het automatiseren van je bedrijfsproces?

Stuur ons een bericht en binnen een werkdag heb je antwoord.

Anja

Bellen kan natuurlijk ook

Anja beantwoordt je vraag direct. En anders een van haar collega’s wel. Bel dus gerust naar 030 – 687 55 06.

Bel mij terug

Word teruggebeld door ons

Sjonic
Sjonic

Technologie voor een systeem voor de verhuur van e-bikes

Mobilys is een full-service leasemaatschappij voor e-bikes voor zakelijk gebruik. Het bedrijf ondersteunt klanten bij inzet van de e-bike als vervoermiddel. Mobilys zocht een maatwerksysteem voor reserveringen voor landelijke e-bikeprojecten en pooloplossingen. Sjonic leverde daaraan een grafische en technische bijdrage. 

Reserveringssysteem voor landelijke e-bikeproeven

Steeds vaker wordt de e-bike ontdekt als hét vervoermiddel voor woon-werkverkeer en korte zakelijke ritten. Een gezonde manier om fit (en vaak ook sneller) op je werk te komen. Ook werkgevers zien hun medewerkers graag kiezen voor het ‘gezonde en duurzame’ alternatief voor de auto.   

Mobilys is een full-service leasemaatschappij voor e-bikes voor zakelijk gebruik. Om potentiële klanten en haar medewerkers de voordelen van het gebruik van de e-bike te laten ervaren, starten veel bedrijven eerst met een e-bikeproef. De medewerker kan dan een paar weken de e-bike uitproberen. Het bedrijf Mobilys neemt de de volledige implementatie en uitvoer van e-bikeprojectenproef voor zijn rekening. Denk daarbij aan de communicatie met medewerkers, het inzetten van proef e-bikes, de uitvoering van het logistieke proces en de uiteindelijke inzet van e-bikes bij medewerkers. Dit is een complex werkproces dat zich bij uitstek leent voor digitalisering.

Online reserveringssysteem
Mobilys vroeg Sjonic voor de realisatie van een online reserveringssysteem dat eenvoudig (her)inzetbaar is bij landelijke e-bikeproeven en pooloplossingen. Via het reserveringssysteem kunnen deelnemers aan de proef eenvoudig controleren of en waar welke e-bike beschikbaar is. De bezoeker komt terecht op een volledig overzicht van alle fietsen binnen de pool. Hierin kan gefilterd worden op periode, locatie, type fiets en framehoogte. Vanuit dit overzicht selecteert de gebruiker een fiets. In het overzicht zijn ook direct alle gegevens van de fiets te zien. Vervolgens is eenvoudig een e-bike te reserveren voor de voorkeursperiode. Het door Sjonic gerealiseerde systeem bestaat uit 2 onderdelen. De eerste is een technische backend waarin Mobilys in kan loggen en alle reserveringen en pools kan beheren. Het tweede onderdeel is een frontend per pool waarin een gebruiker een reservering kan plaatsen voor een e-bike. 

Gefaseerde aanpak
Mobilys deed onderzoek naar standaardoplossingen voor hun uitdaging. Deze bleken echter niet aan te sluiten bij de wensen en eisen van de organisatie en Mobilys-klanten. Een maatwerkoplossing waarbij Sjonic ‘modulair’ mee kon denken over een gefaseerde aanpak was dan ook de uitkomst. In een korte brainstorm brachten we het proces voor zowel de administrator/Mobilys als de gebruiker/proefpersoon in kaart. Daaruit volgde een functioneel document waarbij we in fases hebben uitgewerkt welke activiteiten we als Sjonic in zowel grafisch als technisch oogpunt zouden oppakken. Groot voordeel van deze projectaanpak is dat Mobilys het systeem landelijk kan uitrollen en er toch voldoende flexibiliteit is om specifieke klantwensen in te vullen. 

Ook sparren over je digitale uitdaging? Neem contact op met Anja. 

Contact


Mobilys over Sjonic:
‘De werkwijze van Sjonic paste erg goed bij ons. Geen ellenlange sessies, gewoon tot he point’
‘We waren er binnen enkele dagen al achter dat BoekJeFiets ons heel veel tijd bespaart’
‘Ook nadat we live gingen werden de laatste aanpassingen super snel opgelost’
‘Sjonic kent de juist balans tussen professionaliteit en klantgerichtheid’


Meer blogitems

Je kan nog even doorlezen.

Navigeren moet je leren

Een goede websitenavigatie: wij geven je graag een aantal praktische tips en behandelen een case vanuit de praktijk.

Opvallen in een zee van concurrentie: het succesverhaal van Overduyn Makelaars

"Ik wilde het anders doen dan anderen. Opvallend en afwijkend, maar wel professioneel. Sjonic kwam met de creatieve ideeën die daar perfect op aansluiten." Dat antwoordt Paul Smit, directeur van Overduyn, op de vraag waarom hij heeft gekozen voor Sjonic. 

Eerste klantervaringen met Sjonic-CMS Sitekick

Eerder spraken we al over Sitekick, het zeer gebruiksvriendelijke eigen Content Management Systeem (CMS) van Sjonic. Inmiddels zijn de eerste websites live met dit systeem en de klantervaringen zijn vrijwel honderd procent positief. Daar zijn we uiteraard erg blij mee. 

We zijn geïnspireerd

Soms kom je een website tegen die je zelf had willen maken. 

Trends in webdesign voor 2016

Niets is zo veranderlijk als webdesign. Sjonic doet er dan ook alles aan om bij te blijven en trends te volgen. We lezen uiteraard veel blogs over dit onderwerp. Op Frankwatching kwamen we een van de beste artikelen over dit onderwerp tegen van de laatste tijd. Uit de top 10 webdesigntrends voor 2016 vinden wij deze het meest interessant.

Wij zijn gecertificeerd Google-Partner