Stuur ons een bericht

Wedden dat we goede ideeën hebben om jouw product, dienst of bedrijf beter te vermarkten? Of dat we kunnen helpen bij het automatiseren van je bedrijfsproces?

Stuur ons een bericht en binnen een werkdag heb je antwoord.

Anja

Bellen kan natuurlijk ook

Anja beantwoordt je vraag direct. En anders een van haar collega’s wel. Bel dus gerust naar 030 – 687 55 06.

Bel mij terug

Word teruggebeld door ons

Sjonic
Sjonic

Waar haalt Sjonic inspiratie vandaan?

Je kent het wel... je hebt een leuke opdracht binnen van een klant waar je altijd al graag iets moois voor wilde maken. Vol energie ga je van start. Het ontbreekt je op dat moment echter aan inspiratie. Je zit maar naar je staart naar je scherm, maar er komt niks. Daar komt bij dat je voor diverse concurrenten eenzelfde soort opdracht hebt gedaan. Tijd voor een verrassende insteek dus. Maar waar haal je nieuwe inspiratie vandaan? Welke blogs geven het juiste voorbeeld en gaan mee met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van design, projectmanagement of video? De collega’s van Sjonic en Label hebben allemaal hun eigen manier om inspiratie op te doen. Michelle, Toon en Erwin vertellen erover.

Michelle – Creatief producer / editor
“Mijn inspiratie haal ik vaak uit dagelijkse dingen. Dat doe ik door heel goed te kijken naar wat er te zien is in de omgeving en wat mensen doen. Ook kijk ik altijd wat ik kan doen om een shot spannender of mooier te maken voor de montage van de video. Als ik film, zorg ik ervoor dat ik voldoende beeldmateriaal schiet om een logische montage te maken. Dit werkt voor mij het makkelijkste in de montage. Ja, je hebt dan meer keuze en het uitzoeken kost tijd, maar dan heb je ook meer kans op nét dat ene shot dat klopt.

Verder hou ik websites als Frankwatching en Young Creators in de gaten. Ook heb ik een hele lijst waar vaak de zogenoemde ‘viral' video’s op verschijnen, nog voor dat wij ze bijvoorbeeld op de Nederlandse kanalen hebben gezien. Frankwatching geeft vaak nuttige tips over trends. Veel weet ik al, maar het is goed om nieuwe dingen te kunnen ontdekken en deze mee te nemen in het videoplan voor onze klanten. 

Als ik een video mag noemen die ik graag had willen maken, dan is het een recente van Volvo. Deze bevat zo’n goed verhaal en mooie beelden. Oordeel zelf maar.

Toon – Directeur en tekstschrijver
“Bij Sjonic heb ik meerdere verantwoordelijkheden en ik probeer op alle vlakken bij te blijven. Als het gaat om de dagelijkse processen, lees ik graag managementboeken en blogs. Bijvoorbeeld over scrum, het formeren van teams of innovatie. Daar probeer ik echt tijd voor vrij te maken. Verder laat ik me graag inspireren door reizen, architectuur, street art en de cultuur van verschillende steden, bijvoorbeeld Amsterdam, Berlijn en Barcelona.

Het is lastig te zeggen hoe ik mijn inspiratie in mijn werkzaamheden toepas. Het is niet zo concreet dat ik iets lees en het dan direct toepas. Het gaat meer om op ideeën gebracht worden vanuit de theorie of juist door dingen te zien en ervaren.  Eigenlijk lees ik te veel blogs om er een aantal op te kunnen noemen. Om bij te blijven op het gebied van online, marketing en design volg ik uiteraard Frankwatching, Fonkonline en Emerce, maar ook internationale websites en blogs als awwwards.com, CSSdesignawards.com en Behance. Als het gaat om ondernemen vind ik Sprout en De Ondernemer sterk. Wat deze kanalen heel goed doen, dat verschilt heel erg. Frankwatching weet (internationale) trends goed te vertalen naar de Nederlandse markt, terwijl awwwards en CSSdesignawards de wereldwijde pareltjes op ontwerpgebied voor je selecteren. Instagram is vooral verslavend. Je blijft scrollen. En Sprout is onovertroffen op het vlak van hapklaar nieuws over ondernemerschap in de breedste zin van het woord.

Welk project zou je graag zelf willen doen? Tja, dat is een beetje voor de hand liggend. Ik zou graag een keer een tof, creatief project doen voor een merk of organisatie die ik graag volg. Denk aan Nike, Vans of een automerk als Audi. Maar ik ben nu ook al heel blij met de huidige klanten en projecten hoor.”

Erwin – Interaction designer
“De online wereld ontwikkelt zich enorm snel. Je moet daarom als interaction designer continu op de hoogte blijven van nieuwste trends en onderzoeken. Ik lees daarom dagelijks blogs zoals siteoftheday.nl, awwwards.nl en dribbble.com. Dribbble is bijvoorbeeld een website waar topdesigners hun werk kunnen uploaden. De designers werken verschillende stijlen uit, waardoor je voor elke branche inspiratie kunt opdoen. Andere mensen ‘uit het vak’ geven hier dan weer feedback op. Verder lees ik bijvoorbeeld graag tijdschriften, zoals Webdesigner.

Mijn werkzaamheden zijn heel divers. Naast websites ontwerp ik banners, online applicaties, apps en brochures. Het klinkt misschien gek, maar veel inspiratie haal ik juist uit de offline wereld. Van menukaarten in restaurants tot bushokjes en abri’s langs de weg. Vaak zie ik voorbeelden hoe ik het niet zou doen, maar er zitten regelmatig goede voorbeelden bij die mij inspiratie geven.

Ik zou zelf heel graag een keer een opdracht willen doen voor een groot Nederlands bedrijf, zoals de KLM, Heineken of TUI. Ze doen het qua cijfers waarschijnlijk heel goed, maar qua design is hier nog een verbeterslag in te maken. 

Meer blogitems

Je kan nog even doorlezen.

Hoe ziet jouw website eruit op een smartphone?

Veel mensen bezoeken je website via de smartphone. Hoe deze er dan uit ziet? Probeer het zelf eens.

Sjonic breidt uit: welkom Malou en Jochem!

Sjonic groeit. De afgelopen periode zijn er maar liefst twee nieuwe medewerkers bijgekomen. 

030laadpaal.nl is live!

Leuk om een bijdrage te mogen leveren aan een duurzamer Utrecht. Vol trots kunnen we roepen dat de website 030laadpaal.nl live is.

Verbeter je vindbaarheid in Google

Beter gevonden worden in Google is gemakkelijker dan je denkt. Je kunt dit (deels) zelf doen.

Aanpak digitaliserings-uitdagingen

Als bedrijf wil je klaar zijn voor de toekomst. Dit betekent dat je continu moet kijken hoe zaken beter en efficiënter kunnen. De developers van Sjonic hebben veel ervaring met de digitalisering van bedrijfsprocessen. We denken hier dan ook graag over mee.

Wij zijn gecertificeerd Google-Partner