Gratis webscan?

Ontvang GRATIS 10 tips & tricks om het succes van je website te vergroten!

Vraag aan

Benieuwd hoe je het online doet?

Ontvang GRATIS 10 tips & tricks om het succes van je website te vergroten!

  • Kosteloos en vrijblijvend
  • Tips over design
  • Mogelijke tekstverbeteringen
  • Conversieverhogende elementen
  • Werking op verschillende devices
  • Zoekmachine-optimalisatie

Gratis Sjonic sitescan?

Vul het formulier in en je ontvangt het GRATIS rapport met 10 tips & tricks binnen 5 werkdagen.

Stuur ons een bericht

Wedden dat we goede ideeën hebben om jouw product, dienst of bedrijf beter te vermarkten? Of dat we kunnen helpen bij het automatiseren van je bedrijfsproces?

Stuur ons een bericht en binnen een werkdag heb je antwoord.

Anja

Bellen kan natuurlijk ook

Anja beantwoordt je vraag direct. En anders een van haar collega’s wel. Bel dus gerust naar 030 – 687 55 06.

Bel mij terug

Word teruggebeld door ons

Sjonic
Sjonic

Wat heb jij nodig om je website te verbeteren?

Iedere website heeft een of meerdere funnels die leidt/leiden naar een doel op de website. Een doel wordt in de online marketing ook wel een conversie genoemd. Denk hierbij aan een inschrijving voor een nieuwsbrief, het invullen van het contactformulier of een bestelling van een product. Er zijn diverse tools om conversies te kunnen meten (en te verhogen). We zetten de belangrijkste voor je op een rijtje.

Om een funnel op de website in kaart te brengen is analyse van statistieken essentieel. Hiervoor kun je Google Analytics gebruiken. Met deze tool breng je mogelijke ‘obstakels’ op je website in kaart. Zo zie je bijvoorbeeld precies op welke pagina bezoekers afhaken. Dit vormt het startpunt voor mogelijke verbeteringen. Ons advies is om data en niet je onderbuikgevoel als uitgangspunt te nemen. Meten is tenslotte weten.

Hotjar
Heb je een obstakel op je website gevonden? Dan wil je weten waarom de websitebezoeker daar afhaakt. Dit kan met de tool Hotjar, die inzicht biedt in het bezoekersgedrag. Hotjar helpt met heatmaps (waar wordt het meest geklikt?), funnel tracking (welke route doorloopt je bezoeker?) en user polls (gebruikersonderzoek) bij het verzamelen van kwalitatieve data. Dit zorgt voor diepgaande analyses.

A/B-testing
Zodra je helder hebt wat het obstakel op de website precies is, is het tijd om te testen welke aanpassing dit probleem kan verhelpen. Om verbeteringen op de website betrouwbaar te testen, maak je gebruik van A/B-testing. Eenvoudig gezegd laat je 50 procent van de websitebezoekers versie A van een pagina zien en de andere 50 procent versie B. Door de statistieken hiervan in kaart te brengen, kun je precies zien welke versie het best scoort.

Tijd
De factor tijd is in dit proces ongekend belangrijk. A/B-testen lopen vaak een langere periode door om echt betrouwbare conclusies te kunnen trekken. Bovendien hebben de meeste websites meerdere obstakels. Het proces begint daarom iedere keer opnieuw, totdat alle drempels zijn weggenomen en de conversie optimaal is.

Specialisten
Het klinkt als een open deur, maar conversie-optimalisatie is een specialisme. Het kost tijd en vergt skills om data te analyseren en de juiste actie te ondernemen. Samenwerken met een specialist van bijvoorbeeld een online bureau zorgt dan ook voor de beste resultaten.

Wil jij ook sparren over de mogelijkheden óf periodiek aan de slag met het doorvoeren van verbeteringen op jouw website? Neem dan contact op met Malou via malou@sjonic.nl. Zij drinkt graag een kop koffie met je om de mogelijkheden te bespreken. 

Meer blogitems

Je kan nog even doorlezen.

Sjonic wint aanbesteding gemeente Utrecht

De gemeente Utrecht wil elektrisch vervoer binnen de gemeentegrenzen stimuleren. Doel is het verbeteren van de luchtkwaliteit, minder CO2-uitstoot en geluidsreductie van het verkeer. 

Trends in webdesign voor 2016

Niets is zo veranderlijk als webdesign. Sjonic doet er dan ook alles aan om bij te blijven en trends te volgen. We lezen uiteraard veel blogs over dit onderwerp. Op Frankwatching kwamen we een van de beste artikelen over dit onderwerp tegen van de laatste tijd. Uit de top 10 webdesigntrends voor 2016 vinden wij deze het meest interessant.

Plek voor een marketing- stagiair(e)

Sjonic zoekt een creatieve en gezellige fulltime stagiair marketing/communicatie (HBO). In deze stage hou je je enerzijds bezig met het optimaliseren van de marketing en online presence van Sjonic als bureau. Anderzijds doe je onderzoek nieuw online concept.

030laadpaal.nl is live!

Leuk om een bijdrage te mogen leveren aan een duurzamer Utrecht. Vol trots kunnen we roepen dat de website 030laadpaal.nl live is.

We're hiring: Online Marketing Consultant

Sjonic groeit verder en zoekt een Online Marketing Consultant! Steeds meer Sjonic-klanten zien het nut én de noodzaak in van online marketing. Van zoekmachine- en conversieoptimalisatie tot lead generatie en e-mailnieuwsbrieven; onze klanten worden hier graag in ondersteund. We zijn dan ook op zoek naar een ervaren (minimaal 3 jaar) en creatieve Online Marketing Consultant (32 a 40 uur per week). 

Wij zijn gecertificeerd Google-Partner