Gratis webscan?

Ontvang GRATIS 10 tips & tricks om het succes van je website te vergroten!

Vraag aan

Benieuwd hoe je het online doet?

Ontvang GRATIS 10 tips & tricks om het succes van je website te vergroten!

  • Kosteloos en vrijblijvend
  • Tips over design
  • Mogelijke tekstverbeteringen
  • Conversieverhogende elementen
  • Werking op verschillende devices
  • Zoekmachine-optimalisatie

Gratis Sjonic sitescan?

Vul het formulier in en je ontvangt het GRATIS rapport met 10 tips & tricks binnen 5 werkdagen.

Stuur ons een bericht

Wedden dat we goede ideeën hebben om jouw product, dienst of bedrijf beter te vermarkten? Of dat we kunnen helpen bij het automatiseren van je bedrijfsproces?

Stuur ons een bericht en binnen een werkdag heb je antwoord.

Anja

Bellen kan natuurlijk ook

Anja beantwoordt je vraag direct. En anders een van haar collega’s wel. Bel dus gerust naar 030 – 687 55 06.

Bel mij terug

Word teruggebeld door ons

Sjonic
Sjonic

Wat heb jij nodig om je website te verbeteren?

Iedere website heeft een of meerdere funnels die leidt/leiden naar een doel op de website. Een doel wordt in de online marketing ook wel een conversie genoemd. Denk hierbij aan een inschrijving voor een nieuwsbrief, het invullen van het contactformulier of een bestelling van een product. Er zijn diverse tools om conversies te kunnen meten (en te verhogen). We zetten de belangrijkste voor je op een rijtje.

Om een funnel op de website in kaart te brengen is analyse van statistieken essentieel. Hiervoor kun je Google Analytics gebruiken. Met deze tool breng je mogelijke ‘obstakels’ op je website in kaart. Zo zie je bijvoorbeeld precies op welke pagina bezoekers afhaken. Dit vormt het startpunt voor mogelijke verbeteringen. Ons advies is om data en niet je onderbuikgevoel als uitgangspunt te nemen. Meten is tenslotte weten.

Hotjar
Heb je een obstakel op je website gevonden? Dan wil je weten waarom de websitebezoeker daar afhaakt. Dit kan met de tool Hotjar, die inzicht biedt in het bezoekersgedrag. Hotjar helpt met heatmaps (waar wordt het meest geklikt?), funnel tracking (welke route doorloopt je bezoeker?) en user polls (gebruikersonderzoek) bij het verzamelen van kwalitatieve data. Dit zorgt voor diepgaande analyses.

A/B-testing
Zodra je helder hebt wat het obstakel op de website precies is, is het tijd om te testen welke aanpassing dit probleem kan verhelpen. Om verbeteringen op de website betrouwbaar te testen, maak je gebruik van A/B-testing. Eenvoudig gezegd laat je 50 procent van de websitebezoekers versie A van een pagina zien en de andere 50 procent versie B. Door de statistieken hiervan in kaart te brengen, kun je precies zien welke versie het best scoort.

Tijd
De factor tijd is in dit proces ongekend belangrijk. A/B-testen lopen vaak een langere periode door om echt betrouwbare conclusies te kunnen trekken. Bovendien hebben de meeste websites meerdere obstakels. Het proces begint daarom iedere keer opnieuw, totdat alle drempels zijn weggenomen en de conversie optimaal is.

Specialisten
Het klinkt als een open deur, maar conversie-optimalisatie is een specialisme. Het kost tijd en vergt skills om data te analyseren en de juiste actie te ondernemen. Samenwerken met een specialist van bijvoorbeeld een online bureau zorgt dan ook voor de beste resultaten.

Wil jij ook sparren over de mogelijkheden óf periodiek aan de slag met het doorvoeren van verbeteringen op jouw website? Neem dan contact op met Malou via malou@sjonic.nl. Zij drinkt graag een kop koffie met je om de mogelijkheden te bespreken. 

Meer blogitems

Je kan nog even doorlezen.

Onze nieuwe projectmanager Nina

Van marketeer aan klantzijde naar projectmanager aan bureauzijde. Deze combinatie maakt dat Nina gemakkelijk de vertaalslag maakt van jouw wens naar een goede online propositie.

We zijn geïnspireerd

Soms kom je een website tegen die je zelf had willen maken. 

Sjonic breidt uit: welkom Malou en Jochem!

Sjonic groeit. De afgelopen periode zijn er maar liefst twee nieuwe medewerkers bijgekomen. 

Boekentip: Facebook voor ondernemers

Een van de meest interessante en vermakelijke boeken die we recent lazen: Facebook voor ondernemers. 

Wat we kunnen met de blockchain (de technologie achter Bitcoin)

Bitcoin en andere digitale valuta zijn misschien wel de grootste hype van dit moment. Media buitelen over elkaar heen om te vertellen over de successen (‘De eerste Bitcoin-miljardairs!’) en risico’s (‘Pas op: het is een bubble!’). De kans is dan ook klein dat je nog niks over cryptocurrency – want daar hebben we het over – hebt gehoord en je kent vast iemand die heeft geïnvesteerd. 

Wij zijn gecertificeerd Google-Partner