Stuur ons een bericht

Wedden dat we goede ideeën hebben om jouw product, dienst of bedrijf beter te vermarkten? Of dat we kunnen helpen bij het automatiseren van je bedrijfsproces?

Stuur ons een bericht en binnen een werkdag heb je antwoord.

Anja

Bellen kan natuurlijk ook

Anja beantwoordt je vraag direct. En anders een van haar collega’s wel. Bel dus gerust naar 030 – 687 55 06.

Bel mij terug

Word teruggebeld door ons

Sjonic
Sjonic

Zes elementen voor een optimale landingspagina

Een goed ingerichte landingspagina zorgt voor meer conversie, dus mogelijk voor meer omzet. Daarom zes belangrijke punten die de conversie van je landingspagina zeker een boost zullen geven.

1. Spreek de taal van je doelgroep
Een bezoeker heeft altijd een bepaalde verwachting van jouw landingspagina. Het is daarom essentieel dat je de juiste taal spreekt die voor elke doelgroep begrijpelijk is. Vermijd daarom lastige vaktermen. Deze roepen vaak alleen maar meer vragen op bij je bezoeker.

2. Bewijs dat je het probleem van je bezoeker snapt
Het is belangrijk om het ‘probleem’ van je bezoeker weg te nemen op je landingspagina. Dit begint door jouw bezoeker deze pijn eventjes te laten voelen. Dit klinkt hard, maar het zorgt voor herkenning. Uiteraard bied je vervolgens wel een oplossing voor dat probleem.

3. Benoem de voordelen
“Wat heeft dit bedrijf mij te bieden?” Op die vraag wil je websitebezoeker antwoord. Het beantwoorden van deze vraag is eenvoudiger dan je misschien denkt. Zet eigenschappen van je product of dienst om in concrete voordelen voor een gebruiker en leg hier met een opsomming (tussen 3 en 7 stuks) de nadruk op. Je voordelen springen er zo lekker uit. 

4. Keep it simple
Een landingspagina heeft maar één doel: conversie. Haal daarom elke vorm van afleiding en ruis weg. 

5. Zorg voor een duidelijke call to action
Je hebt je conversie grotendeels zelf in de hand. Leid je bezoeker door het ‘proces’ heen richting de call to action (CTA). Laat bepaalde onderdelen extra opvallen, zoals de aanmeld- of bestelknop, of een formulier.

6. Zorg voor een responsieve pagina 
Je landingspagina (eigenlijk een hele website) moet responsief zijn en daardoor lekker werken op tablet of telefoon. Niet alleen voor Google (niet-responsieve websites scoren lager in de zoekmachine), maar vooral voor de gebruiksvriendelijkheid. Meer dan de helft van al het internetverkeer is namelijk afkomstig van mobiele apparaten. 


Meer blogitems

Je kan nog even doorlezen.

Kies het juiste lettertype

De keuze voor het juiste font of combinatie van fonts is bijna net zo belangrijk als mooie afbeeldingen. Ook lettertypes zijn trendafhankelijk. We zetten een paar trends op dit gebied voor je op een rijtje.

Documentairetip: Big Data

Benieuwd wat er online gebeurt met je gegevens? De big data-documentaire legt uit. Kijktip!

Technologie voor een systeem voor de verhuur van e-bikes

Mobilys zocht een maatwerksysteem voor reserveringen voor landelijke e-bikeprojecten en pooloplossingen.

Opvallen in een zee van concurrentie: het succesverhaal van Overduyn Makelaars

"Ik wilde het anders doen dan anderen. Opvallend en afwijkend, maar wel professioneel. Sjonic kwam met de creatieve ideeën die daar perfect op aansluiten." Dat antwoordt Paul Smit, directeur van Overduyn, op de vraag waarom hij heeft gekozen voor Sjonic. 

Online kasten op maat verkopen: een succesverhaal

Hoe val ik als leverancier van kasten op maat op in een sterk concurrerende markt? Met die vraag klopte Bas van Olst aan bij Sjonic. Zijn website 123schuifdeuren.nl was vrijwel direct een groot succes. 

Wij zijn gecertificeerd Google-Partner